Publicitat

Publicitat

-Resultat del Spot publicitari

Després de molt temps de preparació, el nostre spot ja està acabat. Hem decidit gravar-nos a nosaltres mateixer per estalviar-nos temps i fos més divertit. El fet que no sapiguem actuar, al menys per mi, ho fa més còmic. 
Crec que el resultat final dona la sensació que el nostre partit és pobre i no té votants i això m'agrada.

Referent a la melodia, vam demanar-li a una companya que ens ajudés ja que no teníem ni idea. Li vam dir que voliem una cançó que sembles un himne i aquest ha estat el resultat.

 

Per si no pots veure el vídeo, aquí et deixo el link: https://youtu.be/tkq6RsKntcI

He sigut l'encarregada d'editar el vídeo. Mentre ho feia, el problema més gran ha sigut l'àudio, ja que he hagut d'arreglar-lo amb l'Adobe Audition tot el que he pogut, vigilant que no sonés estrany, i a vegades he hagut de repetir-lo a causa del soroll de fons, que era molt fort.
L'animació del logo que surt al final ha sigut realitzada a través de l'Adobe After Effects, on m'ha ajudat la meva germana a fer-ho.

Els arxius del treball de publicitat es troben pujats a aquesta carpeta de Google Drive: https://drive.google.com/open?id=1O2QRaXo_4ZGhov5usbqvRCu7TNC7F_Wn


-Resultat de l'anunci de ràdio

Hem fet un petit anunci de ràdio del partit agafant un petit tros de la cançó del partit i gravant-nos a nosaltres dient un parell de frases. Aquí el tenim:

-Tríptic publicitari

El meu grup i jo hem creat un tríptic sobre el nostre partit polític i els seus ideals (que hem hagut de censurar algunes parts per si de cas). Aquí el tenim:

-Resultat anunci gràfic

Canvi de plans, hem decidit que jo faria de presidenta ja que per la posició de la foto sembla que mani jo. Aquest és el resultat final:

Creació d'un anunci de ràdio

Per fer l'anunci de ràdio, hem fet un petit guió literari que fa com una mena de resum al que vam escriure al guió del spot publicitari:
ANUNCI RÀDIO
Persona 1 dice: "Por un país libre de impuestos abusivos."
Persona 2 dice: "Por un país donde una sola lengua nos una."
Persona 3 dice: "Por una patria unida y libre."


Mariona dice: "Sabemos lo que quieres."

Júlia dice: "Y estamos aquí para cumplirlo."

Marina dice: "Estamos aquí para ti."



Todas: “Vota a Avem Rex. Tú eres el cambio que la nación necesita.”


Creació d'un anunci gràfic

La Marina, la Mariona i jo hem creat tres anuncis gràfics. En cada un surt una de nosaltres acompanyada de l'eslògan "Tú eres el cambio", el nostre nom, la nostra suposada funció del partit i el logo. Aquests són els resultats:


L'esbós que vàrem fer no va  molt lluny del resultat final (encara que ens vam oblidar de posar on aniria l'eslògan).


En principi, volíem fer la fotografia en un parc, un lloc que sabem no encaixa molt amb el que és la política (al final les imatges les hem fet davant de plantes).
També havíem pensat de fer la foto amb la persona al davant col·locada frontalment, però a l'hora de fer la foto, vam decidir no fer-ho així perquè no es vegi el tros de cabell rapat de la Marina.


Abans d'obtenir el resultat final, vam fer moltes proves amb el Photoshop. 


Per començar, teníem aquestes fotografies de nosaltres mateixes (que eren les que havien quedat millor de la muntanya de fotos que havíem fet):




Amb Photoshop, les hem editat esborrant les imperfeccions, augmentant els contrastes i la llum, difuminar el fons... També vam haver d'esborrar el tros d'alumini de l'arracada de la Mariona i les seves polseres. Aquí tenim les fotografies ja editades:



Ara us deixem una captura de pantalla del Photoshop:


Després de tot això, vam fer uns contorns de color blanc al voltant de la foto per posar la informació (el nostre nom, càrrec del partit i logo). El tipus de lletra que volíem per a la informació era de pal, i a l'anar fent proves, vam trobar la que creiem que quedava millor. A més a més, l'hem posat de color taronja, ja que és el color del nostre partit.
La següent imatge mostra el tipus de lletra escollida, la resta són les proves:








En relació amb l'eslògan, volíem un tipus de lletra que cridés l'atenció, així que vam optar per posar la mateixa que en el logo però de color blanc tot perquè es veiés bé. No hem posat les lletres de color taronja perquè per nosaltres no quedava massa bé.
Referent al lloc on hem posat l'eslògan, podem dir que ha estat d'aquesta manera perquè si el posàvem a dalt o cridava massa l'atenció, i si el col·locàvem al centre, semblava dividir la imatge en dues. A la part inferior ens ha semblat el lloc més correcte per posar-ho perquè destaca més i així tota la tipografia estava col·locada al mateix lloc.

Creació d'un spot publicitari


La Mariona, la Marina i jo hem pensat a fer un anunci d'un partit polític d'extrema dreta. Concretament el que volem fer és contra publicitat. Farem un spot publicitari, un anunci gràfic i un butlletí amb la informació del partit. 



Hem decidit fer-lo en castellà perquè es vegi bé que el nostre partit és nacionalista. 

Es diu Avem Rex (Rei ocell) i el seu logo/imatge corporativa és de color taronja amb un fènix i les lletres AVR. 


Per arribar a aconseguir el logo definitiu, vam fer moltíssimes proves (sobretot de color, que és el no teníem prou clar).

Aquest era l'esbós, amb les lletres en 3D, el fènix més detallat i de colors groc i vermell.
Quan vam optar per fer una forma esquematitzada de l'esbós, vam començar a fer diferents proves. Hem escollit aquest tipus de tipografia ja que era la més semblant a l'esbós (a més a més, va ser la primera que vam provar i ens va agradar com quedava). A la següent imatge vam provar de posar els colors de la bandera espanyola (perquè el nostre partit polític és molt nacionalista).
Com no ens va agradar el resultat, vam optar per canviar els colors de la línia i de les lletres:

Com tampoc ens va agradar el resultat, vam decidir posar-ho tot d'un mateix color. El color que vam provar primer va ser el negre, però no ens acabava d'agradar. Després vam decidir posar de color taronja la línia (barreja dels colors de la bandera), que va ser el que ens va agradar més i heu vist anteriorment.
A més a més, hem fet un logo de color blanc per poder fer negatius:


L'eslògan és "Tú eres el cambio", i les seves característiques són (que estan a favor):

  1. Deportación immediata
  2. Nacionalismo
  3. Ultra-derecha
  4. Ultra-catolicismo
  5. Anti-aborto
  6. Centralismo
  7. Monarquía
  8. Lengua vehicular castellana
  9. Ley fronteras duras
  10. Anti-islámico
  11. Preservar la unidad española
  12. Guerra contra las drogas
  13. Reforma escolar militar
  14. Reducir deuda
  15. Bajar impuestos
  16. Mejorar relaciones internacionales

La Marina faria el rol de presidenta del partit, la Mariona de secretaria i jo de vicepresidenta.

Aquí deixo el guió literari i el guió il·lustrat (storyboard):


GUIÓN LITERARIO


Fundido en negro.
Aparece gente caminando. Seguidamente se ve la bandera española.
Después se ve una persona caminado que se para. Dice:
  • No quiero seguir en la cola del paro mientras immigrantes roban nuestros puestos de trabajo. Pero no soy racista eh.


Aparece persona 2 (mujer claramente rica) y dice (con voz de pija):
  • Estoy harto de pagar impuestos innecesarios y abusivos. ¡La clase trabajadora no podemos soportar esto!


En la iglesia se ve a la persona 3 que dice:
  • Me opongo a que mi hijo se vea expuesto al adoctrinamiento del ateísmo.
Mientras habla se oye de fondo: “¡Dios no existe!”


La 4ta persona dice:
  • Nos negamos a que la juventud de hoy en día y las drogas rompan los valores tradicionales de nuestras familias. (Tiene harina en la nariz)


Aparece persona número 5 y dice:
  • Queremos la ilegalización de los partidos que quieren romper la unión de nuestra patria.
Mientras habla, aparece un independentista de fondo.


Persona número 6 comenta:
  • No permitiremos que no se respete la lengua española en las escuelas.
Niño dice de fondo:
  • Sí claro, por eso te estoy entendiendo…(susurrando) no te jode… y se va.


3 personas (nosotras) aparecen andando hacia el centro de la pantalla y se giran hacia el frente.
Mariona dice:
  • Sabemos lo que quereis.
Júlia dice:
  • Y estamos aquí para cumplirlo.
Marina dice:
  • Estamos aquí para ti.


Seguidamente sale el logo del partido con el eslógan: “Vota a Avem Rex. Tú eres el cambio que España necesita.”


STORYBOARD


Anàlisi d'anunci

- Anunci televisiu:

  • Anunci bo:

1- Les paraules

-Què diuen els textos orals i escrits?                                
L'únic text escrit que hi ha apareix al final de l'espot, que posa en anglès i japonès: "On els somnis es tornen realitat".
També apareix una veu en japonès al final de l'anunci que segurament diu alguna cosa relacionada amb la frase anterior.

2.- Les imatges

-Quants plans hi ha?
En total hi ha 18 plans diferents.

-Què expliquen? Què representen? 
Narra la història d'una nena que durant la seva vida va anant a Disneyland on li passen coses bones sempre.

3.- Els sons

-Hi ha música? De quin tipus?
És una cançó amb lletra on la seva melodia, tocada per una guitarra, prové de la famosa pel·lícula de Disney anomenada La Bella Dorment (A Dream Is A Wish Your Heart Makes). És una música alegre i bonica.

-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
No presenta efectes sonors 

-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
Donar més emoció a l'anunci i que et recordi a la teva infància.

4.- El missatge

-Quin producte i marca s’anuncien?
S'anuncia el parc d'atraccions de Disneyland que hi ha a Tòquio. La marca anunciada és la de Disney.

-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
A Disneyland els teus somnis es faran realitat i allà sempre t'ho passaràs bé.

-A quin públic va dirigit l’anunci?
A les famílies i els joves.

-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
Els consumidors de la marca són les famílies i els joves i sí que apareixen en l'anunci. 
És una nena que va creixent i sempre surt somrient mentre està al parc d'atraccions. Quan és jove torna a anar i segueix passant-ho bé i quan ja ha format la seva pròpia família i s'ha fet vella també torna, sempre feliç.

-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
No, ho intenta però està idealitzat.

-Quina representació del món es desprèn de l’anunci?
Si vas a Disneyland, aconseguiràs els teus somnis, estaràs feliç allà i recordaràs bons moments de la teva vida en el parc.

-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
El personatge important sobre el qual gira entorn l'anunci és una nena petita que va creixent i sempre porta un somriure a la cara mentre està al parc d'atraccions.
Després apareix el que seria el seu marit anys després però no se li arriba a veure la cara.
A més a més apareix la seva filla en uns segons somrient.

-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
Aquest anunci serveix per incitar a la gent a anar al parc d'atraccions conegut com a Disneyland perquè s'ho passin bé.
A més a més l'anunci fa creure que si vas allà t'ho passaràs genial i no estaràs trist, és a dir, que Disneyland provoca felicitat i que es compleixin els teus somnis.


  • Anunci dolent:

1- Les paraules

-Què diuen els textos orals i escrits?                                
A la pantalla apareix escrit en castellà: "Feliç fi del món" mentre una veu en off ho diu i després la veu diu: "Tu que faries, explica'ns-ho en Facebook. El teu desig es pot fer realitat," Seguidament diu "Axe 2012, l'últim Axe."
A més a més, sota les imatges apareix escrit: "Promoció vàlida fins al 1 de desembre del 2011 al 31 de desembre del 2012. Consulta Bases Legals dipositades davant notari en www.axe.es".

2.- Les imatges

-Quants plans hi ha?
En total hi ha 33 plans en l'anunci de 40 segons.

-Què expliquen? Què representen? 
Expliquen la història d'un noi que es prepara per a la suposada fi del món i construeix una barca ell solet i després de posar-se el desodorant fa que un munt de noies es puguin a la seva barca (imatge molt masclista).

3.- Els sons

-Hi ha música? De quin tipus?
Hi ha una cançó amb lletra que diu que cap home camina sol.

-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
Sí. El soroll del vent i l'alarma antiincendis, el soroll del cotxe en moviment ide quan tanca la porta del cotxe, el soroll de quan treu un tros de fusta i de quan la talla, el soroll d'un martell i el d'una cortina, el soroll d'una bici estàtica i el soroll d'esprai del desodorant i del mal temps.

-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
Doncs que et fixis més en el que està fent l'home tot sol i del que l'envolta.

4.- El missatge

-Quin producte i marca s’anuncien?
S'anuncia l'Axe 2012 Final Edition de la marca Axe. 

-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
Si et poses aquest desodorant, vindran un munt de noies guapes al teu darrere.

-A quin públic va dirigit l’anunci?
Als homes que no tenen parella i que volen cridar atenció a noies però no saben com.

-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
Sí. És un noi esvelt i sol que està construint una barca amb molt espai per a més gent.

-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
No, gens ni mica.

-Quina representació del món es desprèn de l’anunci?
Una representació masclista de la societat. Fa pensar que els homes que es posin aquest desodorant tindran un exèrcit de noies guapes al darrere.

-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
Apareixen dos tipus de personatges. Un és el noi sol i esvelt que sap fer les coses ell solet i després apareixen les noies esveltes que el segueixen després de posar-se el desodorant.

-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
El producte té la funció de desodorant però segons l'anunci té una altra funció que és atraure a un munt de noies esveltes. 


En la meva opinió, aquest anunci és dolent pel significat que esdevé i no per les imatges i la música. El significat que transmet l'anunci és masclista i això em provoca molt desgrat. A més a més, crec que la companyia vendria més el seu producte si no fos tan masclista l'anunci perquè noies comprarien aquest producte per regalar-ho a homes. És a dir, a l'hora d'aconseguir més vendes em sembla que està mal feta o mal enfocada la publicitat.

- Anunci televisiu:

  • Anunci bo:


1- Elements de la imatge que es destaquen

-Enquadrament. Vertical.

-Tipus de plans. Pla detall.

-Situació dels elements. Al centre hi ha  una botella feta de llibres. A la part inferior dreta hi ha els logotips de les companyies i a la part inferior esquerra hi ha un petit text. Al costat esquerre superior trobem l'eslògan. Composició de ela.

-Colors que hi destaquen.  El blau marí i tons marrons.

2- Text


-Eslògan. El 23 d'abril, dia de l'amor llibre.



-Situació del text. Part superior esquerra hi trobem l'eslògan i a la part inferior esquerra un petit text que diu: "Per Sant Jordi tens cites, literalment, a la Fàbrica Moritz Barcelona. T'hi esperem molts autors per correspondre el teu amor a la literatura i a la Moritz.".



-Logotip.



3- Interpretació


- Significat que es deriva dels elements que s'observen.
Que la cervesa Moritz està relacionada amb els llibres i Sant Jordi.



- Relació entre imatges i text.
Els llibres estan col·locats amb la forma d'una ampolla de cervesa amb la lletra de la marca. Els llibres fan referència a Sant Jordi, cosa de la qual es parla en el text i l'eslògan, ja que aquesta publicitat està destinada per a un esdeveniment que es produeix el 23 d'abril. 



- A quin públic s'adreça l'anunci?

Als majors d'edat que veuen cervesa.


- Quins valors ens transmet?

Que la literatura i la cervesa Moritz van de la mà.



  • Anunci dolent:

1- Elements de la imatge que es destaquen

-Enquadrament. Vertical

-Tipus de plans. Pla picat.

-Situació dels elements. Composició diagonal. Al centre hi trobem la figura d'una dona que senyala amb una mà a l'exèrcit situat a la part superior esquerra mentre subjecta amb l'altra mà una figura d'un home, situat a la part dreta inferior. L'eslògan està situat a la part inferior esquerra i el logotip a la part esquerra superior.

-Colors que hi destaquen. Vermell, blau, verd, groc i blanc.

2- Text

-Eslògan. No tolereu cap emboscat.

-Situació del text. L'eslògan es troba a la part inferior esquerra i el logotip a la part superior dreta.



-Logotip.



3- Interpretació


- Significat que es deriva dels elements que s'observen.
Que s'han d'enviar als homes a lluitar a l'exèrcit encara que no vulguin.



- Relació entre imatges i text.

La relació que hi ha entre el text i les imatges és que les imatges mostren una dona obligant a un home a anar a allistar-se i el text diu que no s'ha de tolerar cap emboscada.


- A quin públic s'adreça l'anunci?

S'adreça a les dones, ja que volen aconseguir que aquestes empenyin a homes a allistar-se a l'exèrcit.


- Quins valors ens transmet?
Que les dones tenen la veu cantant sobre els homes i elles decideixen si allisar-los a l'exèrcit o no, però principalment estan d'acord en alistar-los.

Opino que aquest anunci és dolent perquè no em sembla gaire bonic i a sobre té un missatge que tampoc m'atrau que és obligar a homes anar a l'exèrcit encara que no hi vulguin.

Publicitat

Aquests són els àlbums de fotografies de publicitat que he creat. Per veure cada àlbum, clica a la fotografia corresponent.

  • Publicitat mòbil

  • Publicitat que et vol fer sortir de casa
  • Publicitat amb rostre
  • Publicitat alimentària


  • Publicitat d'oferta

  • Publicitat decorativa

Plans en un anunci

He escollit un anunci de l'assegurança de Santa Lucía que dura 30 segons per contar quants plans diferents hi ha i quant duren aproximadament. Aquí teniu l'anunci:


Si no podeu veure el vídeo cliqueu aquí: https://youtu.be/_vibzQ3PGFo

En total hi ha 18 plans que duren un segon aproximadament cadascun.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada